ONLY GIRLS
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
ONLY GIRLS

Fòrum per parlar de tot el que ens interessa a les noies
 
ÍndexÍndex  PortalPortal  GALERIAGALERIA  Últimas imágenesÚltimas imágenes  CercarCercar  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  

 

 La bibiloteca!

Ir abajo 
5 participantes
Anar a pàgina : 1, 2  Següent
AutorMissatge
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDv Jul 11, 2008 8:11 pm

Com no podia ser d'una altra manera, obro aquest tema per recomanar i desrecomanar llibres. (No cal que seguiu la meva estructura!)


RECOMANACIONS:

Clàssics:

En català:

La bogeria Narcís OLLER:
El cas d'un jove que està boig analitzat des del punt de vista d'un metge, un advocat i un amic de la família. Explicat així pot semblar una mica avorrit però a mi em va agradar. Novel·la naturalista.

K.L. Reich Joaquim AMAT PINIELLA: Aquesta és una novel·la una mica dura, explica l'experiència d'uns catalans en el camp de concentració Nazy de Munchhausen. Tot i així em va agradar perquè descriu amb detall cada personatge, cada ambient, així com els pensaments i sensacions dels protagonsites.

El comte Arnau Joan MARAGALL: És un poema modernista que explica la llegenda del compte Arnau.

Els sots ferèstegs Raimon CASELLES: Un capellà que és enviat a un poble muntanyós on l'esglèsia està en ruïnes i els habitants el veuen com un intrús. El mossen fa l'esforç de reconstruir l'esglesia i d'intentar caure bé a la gent d'allà. És una novel·la modernista, hi trobem el sentit de la individualitat.

La dama enamorada Joan PUIG I FERRETER: L'Abel, un jove català que ha fugit de la seva terra, i el Llarg de camins un vagabund, arriben a casa de la Lluïsa, una dama de l'alta societat francesa que viu amb el seu fill Víctor i amb la seva minyona la Berta. Aquí hi passen un seguit de coses que porten la trama a un final innesperat. Teatre modernista


En castellà:

La vida es sueño Pedro CALDERÓN DE LA BARCA: També és una obra de teatre. Una obra on somni i realitat es confonen i sobreposen. Tracta d'un príncep que, a causa d'un mal oracle, viu tancat en una cel·la sense ni tan sols saber que és príncep.


Per autor

Noah GORDON: El médico: El protagonista de la novel·la viu al Londre del segle XI. Es queda orfe de pare i de mare i un "curandero" ambulant de dubtosa professionalitat, l'adopta i li ensenya el seu ofici. Després d'un temps tractant amb malalts, el jove s'adona que es vol convertir en metge, viatjarà a Persia per a formar-se com a metge enfrontant-se a les adversitats que es van creuant en el seu camí.
El chamán: És la continuació de l'anterior, l'estic llegint ara. El protagonista és un descendent del protagonista de "el médico" que viu en l'època de la guerra de secessió dels EUA. La novel·la tracta de la vida del protagonista, des d'abans que naixés ell. Evidentment, també es converteix en metge.
La doctora Cole: És la continuació de l'anterior, però encara no me l'he llegit.

El último judío: Aquesta novel·la tracta d'un jueu en l'època de la inquisició que, de cop i volta, es troba que és l'últim jueu que queda a Espanya. Explica per tot el que passa perquè no el descobreixin i el facin matar, mentre investiga la misteriosa mort del seu pare i el seu germà.

Marianne CURLEY: Els Elegits, La Foscor i La Clau: Una triologia de literatrua fantàstica on els protagonistes viatgen al passat adoptant noves identitats amb la missió de fer que la història es compleixi i no es vegi alterada per la reïna de la foscor que vol sembrar el caos en tot el món.
El círculo de fuego: Una novel·la de l'estil de l'anterior, però ara viatgen a un passat concret, el passat del protagonista, o millor dit, el present dels seus avantpassats. Allà els dos protagonistes (un noi i una noia del segle XX) descobreixen que entre ells hi ha alguna cosa més que amistat...

Pep COLL: Qué farem? Qué direm?: La història d'una noia i de com canvia la seva vida quan es fa amb el canut dels minairons, uns éssers diminuts que fan qualsevol cosa que els manis...
La bruixa del pla de Beret: Les malifetes d'una bruixa dels Pirineus i com reacciona la gent quan la veu
Viatge per les vall on es pon el sol: Un jove explica, en forma de carta, el seu viatge per les valls del Pirineu.
L'abominable crim de l'Alsina Graells: En un viatge amb l'Alsina Graells (un autobús) de Barcelona a Lleida un polític important és assassinat. La novel·la tracta de la investigació que en fa un mosso d'esquadra, que casualment viatjava en l'autobús, i les discòrdies entre aquest i un cap de la guàrdia civil que vol portar la investigació.
Els arbres amics: El Florenci és el seté fill d'una familia de set germans que desde ben petit sent passió pels arbres. La novel·la narra les aventures de la seva vida tot proporcionant al lector una magnífica descripció dels arbres que es va trobant al camí.

Sèries:

"Harry Potter" J.K.ROWLING: Suposo que no cal comentar-la, però per si acas, aquesta saga narra les aventures del Harry Potter, un noi que amb 11 anys descobreix que és un mag i que anirà a estudiar a una escola de màgia. Tan bon punt entra a l'escola, s'adona que té una missió: derrotar Lord Voldemort, un mag tenebrós que es vol fer amb el poder del món.
-Harry Potter i la pedra filosofal
-Harry Potter i la cambra secreta
-Harry Potter i el pres d'Askaban
-Harry Potter i el calze de foc
-Harry Potter i el misteri del príncep
-Harry Potter i les relíquies de la mort

"Memòries d'Idhun" Laura GALLEGO: Idhun és un món amb tres sols i tres llunes on hi regna un mag malvat que preten destruir el planeta. "La resistència", amb el Jack i la Victòria com a membres entre d'altres, haurà d'impedir que el mag se'n surti amb la seva i per això necessitaran l'ajuda d'algú molt peculiar, el Kirtash
-La resistència
-La triada
-El panteó

"La matèria obscura" Philip PULLMAN: Dos mons, una guerra de poder on hi participen àngels i mortals i dos nens com a protagonistes.
-Llums del Nort
-La daga
-El llargavistes d'ambre

"Los hijos de la tierra" Jean M. AUEL (també existeix en català, però com que no sé si la traducció dels títols és la mateixa que en castellà, us ho deixo així) Una història ambientada en l'època de les cavernes. Una història emotiva de com l'Ayla s'adapta al "clan" i coneix el Jondalar.
-El clan del oso cavernario
-El valle de los cavallos
-Los cazadores de mamuts
-Las llanuras del trànsito
-Los refugios de piedra


Altres:

Las pelirrojas traen mala suerte Manuel Luís ALONSO: Un noi que s'escapa de casa arriba a una fàbrica abandonada on hi habiten un grup d'ocupes. Allà, coneix a l'Helena, una noia pel-roja de qui es queda penjat ben aviat. El protagonista i l'Helena viuran un seguit de fets que els faran evolucionar com a persones.

El diari vermell de la Carlota Gemma LIENAS (per a les noies) La Carlota, una noia d'aproximadament divuit anys decideix escriure sobre el sexe i l'amor. En aquet diari hi narra tot el que va aprenent sobre aquest tema, així com la seva relació amb el Flanagan.
El diari vermell del Flanagan (per als nois, encara qre el tambe jo l'he llegit...) És més o menys com el diari vermell de la Carlota però encarat als nois.
La Nau Pau PLANAS

DESRECOMANACIONS:

Últimas tardes con Teresa Juan MARSÉ

Un soñador para un pueblo Antonio BUERO VALLEJO

Los pazos de Ulloa Emilia PARDO BAZÁN

La vida dels 12 Césars SUETONI

Vides paraleles PLUTARC

L'art d'estimar OVIDI

Vida privada Josep M. DE SAGARRA

La Literatura en perill TODOROV

El Gran Gastby F. Scott FITZGERALD

La corona valecniana Jaume FUSTER
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Àfrica

Àfrica


Nombre de missatges : 22
Registration date : 11/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDg Jul 13, 2008 6:28 pm

RECOMANACIONS:


  • Harry Potter, J.K. Rowling:



  1. Harry Potter i la pedra filosofal
  2. Harry Potter i la cambra secreta
  3. Harry Potter i el pres d'Azkaban
  4. Harry Potter i el calze de foc
  5. Harry Potter i l'orde del Fènix
  6. Harry Potter i el misteri del Príncep
  7. Harry Potter i les relíquies de la Mort


  • La Lladre de Llibres, Markus Zusak.
  • El Llegat, Cristopher Paolini:



  1. Eragon
  2. Eldest
  3. Brisingr (per llegir)
  4. I falta encara un llibre per acabar la saga.



  • La nit, Elie Wiesel
  • Wicked. Memorias de una bruja mala, Gregory Maguire.
  • Alícia al país de la televisió, Eva Piquer.
  • La noia del temps, Eva Piquer.
  • El secret del Doctor Givert, Agustí Alcoberro.
  • La Sombra del Viento, Carlos Ruiz Zafón.
  • Memorias de una vaca, Bernardo Atxaga.
  • Caperucita en Manhattan, Carmen Martín Gaite.
  • L'assassinat del professor de matemàtiques, Jordi Serra.
  • Les cartes d'Hèrcules Poirot, Jaume Fuster.
  • La Plaça del Diamant, Mercè Rodoreda.
  • Mirall trencat, Mercè Rodoreda.
  • Memòries d'Idhun, Laura Gallego García:



  1. La Resistència
  2. Tríada
  3. Panteó


I molts més, dels quals ara no me'n recordo...
Tornar a dalt Ir abajo
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDg Jul 13, 2008 8:46 pm

T'has llegit Wicked. Memorias de una bruja mala? Jo també! Et va agradar? A mi em va costar una mica de llegir... No sé... No em va "enganxar", crec que no m'explico gaire bé...

En aquesta biblioteca no pot faltar l'obra d'Stephenie Meyer: Crepúsculo, Luna Nueva i Eclipse. Encara no ha sortit el quart, però ja falta poc... Pels volts del Halloween'08 ja el tindrem a les nostres mans!
Bé, és un amor vampíric entre una humana, Bella Swan, i un vampir, Edward Cullen. Problemes de raça, d'adolescents... Si us agraden les històries d'amor amb una mica d'acció, patiment i éssers desconeguts, us encantarà la Saga de Meyer!
Tornar a dalt Ir abajo
Àfrica

Àfrica


Nombre de missatges : 22
Registration date : 11/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDl Jul 14, 2008 1:41 pm

M'estic llegint Wicked. Memorias de una bruja mala, i la veritat és que m'està agradant molt! Em sembla un llibre molt interessant! =D
I també m'estic llegint Crepúsculo, (d'amagatotis, perquè el llibre és de ma germana i no me'l deixa Evil or Very Mad), i hi estic molt enganxada; me'l vaig començar a llegir ahir, vaig començar a les 11 de la nit o així perquè no podia dormir, i em vaig quedar llegint fins les 2 de la matinada fins que ja no podia més... crec que ja vaig per la pàgina dos-cents i algo... nosé, ja no me'n recordo.
I també m'estic llegint Històries de fantasmes, de Roald Dahl; és un llibre que consisteix en els tretze contes de por que li agraden més a Dahl. És un llibre molt entretingut.
Tornar a dalt Ir abajo
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDl Jul 14, 2008 5:24 pm

Tres llibres a la vegada????
WOW!
Jo no puc... Si no acabo un llibre primer lio les històries i al final no m'entero de cap. Bé, suposo que això depèn de cada persona.
Si t'has enganxat a Crepúsculo segur que voldràs saber què passa a Luna Nueva i Eclipse.

Per cert, el quart i últim llibre de la saga del meu estimat Edward és Breaking Dawn. Suposo que el títol castellà serà Rompiendo el amanecer o alguna cosa bastant semblant.
Tornar a dalt Ir abajo
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDs Jul 19, 2008 11:09 pm

Avui he acabat de llegir Crepúsculo. És magnífic! M'ha enganxat des del principi fins al final. L'Edward és moníssim, i el Jacob... aix que mono ell també. Ja tinc ganes de llegir el segon... ^^
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDg Jul 20, 2008 1:35 am

És que l'Edward és l'Edward: inigualable, impressionant, guapíssim... vaja, que és perfecte tot ell.
Quan vulguis et deixo Luna Nueva.
Ja veuràs que no és una història d'aquelles on tot és de color rosa i només hi ha floretes.
Val, hi ha l'Edward, la perfecció freda. També, però, com ja has dit, hi ha el Jacob (Jake, per la Bella XD), la passió "salvatge", no trobes?
Ambdós m'encanten!!!!!
Tornar a dalt Ir abajo
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDc Jul 30, 2008 12:21 am

Fa uns dies em vaig acabar Luna nueva (el segon de la saga de Meyer). No tinc paraules per descriure'l! Genial! Ara m'estic llegint el tercer ^^ Eclipse... Ohhh drunken m'encanta... Però he arribat a la conclusió que prefereixo el Jacob a l'Edward. L'Edward és... com dir-ho? Massa perfecte, el Jacob s'aproxima molt més al que podriem esperar d'un noi real. Sabeu què?
Spoiler:
que jo ja m'encarrego de consolar-lo...^^
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDc Jul 30, 2008 1:16 am

Eeeps!!!
Skuld, tu ja tens parella i (a sobre!) estàs compromesa...
En tot cas, jo consolaré el Jake... Tots dos som passió... Farem una foguera... Ja ho veuràs ^^
Tornar a dalt Ir abajo
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDc Jul 30, 2008 10:06 pm

Perdona? Estic compromesa? Desde quan? Aviam encara que tingui parella, una es pot permetre somiar en personatges de llibres... ah, espera ja ho capto, no parlaves de mi, sinó del meu alter ego dels sims... weno això és perquè encara no havia llegit la saga de la Meyer... Ara no sabria a qui triar, entre el Yandrack (Memòries d'Idhun) i el Jake...
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDj Jul 31, 2008 11:12 pm

Avui m'he acabat de llegir Eclipse, el tercer llibre de la saga de Meyer. És simplement genial!! Ja tinc ganes de llegir el quart... Llàstima que fins a l'Octubre no surti en castellà...
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDv Ago 01, 2008 9:34 pm

Senyoreta Skuld de Betlan, la moderació d'aquest fòrum ha de recordar-li que dos posts seguits de la mateixa persona no valen...
Em sembla que era això en allò que havíem quedat, pot ser?

Sí, parlava de tu. Tu ets tu i el teu álter ego, sou la mateixa persona... ¬¬
Els de Eclipse, Luna Nueva i Crepúsculo són meus... Només meus! Razz Muajajajaja!!!
Ja, és una pena, però ens haurem d'aguantar. Si el trobo en anglès abans que acabin les vancances me'l compraré ^^ jiji
Tornar a dalt Ir abajo
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDv Ago 01, 2008 9:58 pm

Aps, sorry no m'havia adonat que havia postejat dos cops seguits... I no sóc l'urd, sóc l'Skuld. Fallo tècnic... I Verdandi, no siguis possessiva!
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDv Ago 01, 2008 10:13 pm

Oops! Perdó! Se me n'ha anat el cap... Clar, tu ets la Skuld... Sorry!
Ja està arreglat! ^^

Sí, amb ells sóc possessiva... No ho saps prou bé... juas XD
És que són taaaannn... Aix, aix... M'encanten!!! Cadascú d'ells!!!!
Val, sóc possessiva amb poquetes coses... Només per unes quantes no passa res, oi? (cara d'angelet)
Tornar a dalt Ir abajo
Evelin

Evelin


Nombre de missatges : 5
Age : 30
Ubicació : Entre el cel i l'infern
Registration date : 19/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDv Set 05, 2008 9:08 am

Va va...

No se com os podeu barallar per el gosset xD

Jo sens dubte em quedo amb l'Edward.

És tant... no se, tan bufo.

Spoiler:

Per cert, el llibre és dirà Amanecer i sortirà a la venta a Espanya el 8 d'Octubre.

La bibiloteca! 685821Amanecer
Tornar a dalt Ir abajo
Urd

Urd


Nombre de missatges : 48
Age : 33
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDv Set 05, 2008 11:55 am

Doncs per mi el més mono és el Jasper jeje i l'Emment xD (és divertidissim jeje, em recorda a aldú però no sé a qui...) i de les noies l'Alice és la millor jeje
tinc moltes ganes de llegir el quart jeje, Verdandi quan el tinguis avisa ee xD

per cert aixó no era el tema de la biblioteca?? perquè hi ha tan Edward per aqui?
bé doncs per canviar una mica jejeje:
jo ara m'estic llegint el 11è llibre del R.A. Salvatore, que es diu "El estigma de Errtu" juasjuas el meu Drizzt jejejej ell és el millor muajaja i el Jarlaxe jeje (encara que no ha sortit encara... però també és genial (encara que sigui un mercenari sanguinari que només mire per els seus interessos i els de la seva banda, peró es que és molt astut i sap aprofitar totes les oportunitats per aconseguirel máxim que pogui i sortir sempre guanyan jeje)
Tornar a dalt Ir abajo
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDs Set 06, 2008 1:59 pm

Urd... Perquè no m'extranya que t'agradi un personatge d'un llibre que resulta ser un egoïsta? Em recorda a cert rosset... Aix, deixam-ho aquí que sinó fas connexions i el teu cap marxa molt lluny... Weno, jo vaig a estudiar que encara queda lite!! Per cert, he aprovat Pràctiques de filologia catalana!! Amb un Notable!!

EDITAT 15/09/08

M'estic llegint un llibre de Marian KEYES que es diu Maggie ve la luz. Tracta d'una dona casada el matrimoni de la qual fa aigües fins que un dia s'adona que el marit li posa les banyes i el deixa. Després de passar uns dies a casa dels seus pares decideix marxar una temporada a Los Angeles a estar-se a casa d'una amiga seva que és guionista.

Al prinicipi no enganxa gaire però si el comenceu us animo a donar-li la oportinant de seguir llegint perquè la trama no triga a posar-se interessant. De moment m'està agradant força, quan me l'acabi ja us en faré una valoració general.
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDj Set 18, 2008 11:33 pm

Com que fa dies que vaig editar l'altre missatge escric un altre missatge per seguir informant-vos dels llibres que llegeixo, que com que estic de vacances tinc temps per llegir.

Em vaig acabar el de Maggie ve la luz, que és una novel·la romàntica amb tocs d'ironia i d'humor, m'he començat a llegir El vigilant en el camp de sègol de J.D Sallinger, però no m'agrada gaire(vaja que no us el recomano) i he començat a llegir Nada de Carmen Laforet, l'he començat avui i ja porto més de mig llibre. Explica les sensacions de l'Andrea, una noia de 18 anys que se'n va a viure a Barcelona per estudiar lletres a la universitat en els temps de la postguerra. Arriba a casa dels seus avis on hi viuen l'àvia, dos oncles (Juan i Román), dues tietes (Gloria, la dona del Juan, i Angustias) i una cirada. La protagonista des del primer moment d'arribar s'adona que no els suporta, que tots estan bojos i que passarà el mínim temps que li sigui possible en aquella casa.


Editat per darrera vegada per Skuld el Dj Jun 18, 2009 5:19 pm, editat 1 cop en total
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Àfrica

Àfrica


Nombre de missatges : 22
Registration date : 11/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDg Gen 25, 2009 10:51 pm

Uf! Fa temps que no em passava per aquí!
Amb 25 dies de retard, Bon Any, per cert!
Jo m'he llegit molts llibres durant el Nadal, però un que m'ha agradat molt ha sigut El Diari de Bridget Jones, una dona obsesionada pel seu físic, que compta les calories de cada dia, perd el cap pel seu jefe de la feina i té una mare que vol reviure les aventures de quan tenia 18 anys. És molt divertit i us el recomano. No es fa gens pesat i és molt entretingut!
També m'he llegit Brisingr, el tercer llibre de la saga del Llegat, de Cristopher Paolini. També m'ha agradat molt, com els dos anteriors.
I també he llegit Amanecer... què dir?? I-M-P-R-E-S-S-I-O-N-A-N-T!!! M'ha tingut enganxada fins la última pàgina...!!
SPOILER:
Spoiler:
Tornar a dalt Ir abajo
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDv Abr 10, 2009 11:05 pm

Estamos a diez de abril y hace... bufff... la tira de tiempo que no escribía.
A ver, pongo el post en castellano porque también colgaré los libros que más me gustan (y la lista está en castellano). Así no me mezclo lenguas.
A mí también me gustó Amanecer pero me pareció muy descriptivo...
Este curso he leído muchos libros. Os dejo una pequeña lista:
Allende, Isabel:
-Las Memorias del Águila y el Jaguar (The Journeys of Jaguar and Eagle): La
ciudad de las bestias, El reino del dragón de oro, El bosque de los pigmeos

Austen, Jane:
- Sentido y sensibilidad
Brashares, Ann:
- El Clan de los Pantalones Vaqueros: Verano en vaqueros, Segundo verano en vaqueros, Tercer verano en vaqueros, Cuarto verano en vaqueros
Bray, Libba:
- La Orden de la Academia Spence, Ángeles rebeldes
Briggs, Patricia:
- La llamada de la luna
Buck, Pearl S.:
- Viento del Este, viento del Oeste
Bujor, Flavia:
- La profecía de las piedras
Carson Levine, Gail:
- Dos princesas sin miedo
Cast, P. C. y Cast, Kristin:
- Marcada
Chance, Karen:
- Las aventuras de Cassie Palmer: El aliento de las tinieblas, La llamada de las sombras
Curley, Marianne:
- Los Guardianes del Tiempo: Los elegidos, La oscuridad, La llave
Freeman, Hilary:
- Te quiero, Danny
Funke, Cornelia:
- Corazón de tinta
- El señor de los ladrones
Gallego, Laura:
- Dos velas para el diablo
Gray, Claudia:
- Medianoche
Holden, Julia:
- Un baile en París
Hurley, Tonya:
- Ghostgirl
Larsson, Stieg:
- Millenium: Los hombres que no amaban a las mujeres, La chica que soñaba con una cerilla y un bidón de gasolina
le Vann, Kate:
- Tessa enamorada
- Todo lo que sé del amor
Marr, Melissa:
- Encanto fatal
Meyer, Stephenie:
- La Saga de Crepúsculo: Crepúsculo, Luna nueva, Eclipse, Amanecer
Raye, Kimberly:
- Citas en el más allá
Rivero, Bárbara G.:
- Laila Winter y las arenas de Solarïe
Smith, Kathryn:
- Ana y el duque
Waterhouse, Lynda:
- Casiopea, tú y yo
Weatherley, Anne-Louise:
- Verano en Ibiza
Whitcomb, Laura:
- Entre luz y tinieblas
Tornar a dalt Ir abajo
Àfrica

Àfrica


Nombre de missatges : 22
Registration date : 11/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDt Maig 19, 2009 8:43 am

He seguit la teva recomanació, Maria, i m'he començat a llegir El Médico.
La veritat és que m'està agradant bastant, però el principi és molt tràgic. Pobre Rob, a vegades em fa pena,
Spoiler:
. I hi ha algunes escenes
Spoiler:
. Amb tot, crec que és un llibre molt complet i molt interessant^^

Ja vull llegir Chamán!
Tornar a dalt Ir abajo
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDl Jun 01, 2009 11:21 am

Fa poc que m'he llegit un llibre, Domina de Barbara Wood, que us recomano molt. Si us agrada la medecina i com les dones van arribar a execir aquesta professió.
Mentre el llegia hi havia moments que pensava "que rucs arribaven a ser!". La veritat, fins fa ben poc que les dones som "lliures"...
En fi, si us animeu a endinsar-vos en aquest meravellós llibre, crec que no us decebrà.
Petons!
Tornar a dalt Ir abajo
Urd

Urd


Nombre de missatges : 48
Age : 33
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDl Jun 01, 2009 8:45 pm

Jo recomano A través del tiempo de Brian Weis, va sobre la terapia de regressions, bé, si no us agrada aquest tema no crec que us agradi però a mi em va encantar!
No és una historia en si, però tot i així és lleuger i no costa gaire de llegir.
Tornar a dalt Ir abajo
Verdandi

Verdandi


Nombre de missatges : 196
Age : 33
Ubicació : En mi pisicoooo!!! ^^
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDc Jun 03, 2009 11:18 pm

Urd... ¿Me puedes hacer un favor, sis plis? Explícame qué son las regresiones, por favor. Es que como no lo sé tampoco puedo saber si me gusta el tema ni si me gustará el libro...
Yo ahora me estoy leyendo un libro que me ha dejado una amiga, El Clan de la Loba de Maite Carranza. Tampoco llevo muchas páginas pero es fácil de leer, no se me hace pesado. Además, pasa cerce de Jaca. ¡Oh, mi querido Aragón! ^^
Tornar a dalt Ir abajo
Skuld

Skuld


Nombre de missatges : 196
Age : 35
Ubicació : En el meu món, somiant desperta
Registration date : 07/07/2008

La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! EmptyDl Jun 08, 2009 5:11 pm

Quan temps feia que no escribia? Segons això des del Septembre, per tant ara tocaria parlar de tots els llibres que m'he llegit aquest curs... Aviam anem a pams:

LITERATURA CATALANA MEDIEVAL:
"La faula"Guillem de Torroella: Relat inclós dins de Tres contes meravellosos del segle XIV. Tracta d'un noble de l'època que passeja amb el seu cavall pels seus dominis quan veu un papagall (un animal exòtic) sobre una roca i intenta caçar-lo, però quan es troba sobre la roca descobreix que no és una roca sinó una balena que el porta fins a una illa fantàstica on es troba amb el rei Artús (segons la llegenda que es considerava història estava mort en l'època que passa el relat) que li demana que digui a la gent que està viu i que ajudi a recuperar els ideals de la cavalleria, això és, el valor, la bondat i la honradesa. No està mal però aquest tipus de literatura necessita de la interpretació corresponent. No és dels que més m'ha agradat, se'm va fer una mica pesat de llegir.

Lo somni de Bernat Metge: Està dividit en quatre llibres, en el primer el personatge de Bernat és a la presó castigat per un delicte que no ha comés quan en somnis se li apareix l'ànima del rei mort. A partir d'aquest moment el rei i Bernat discuteixen sobre la immortalitat de l'ànima i temes assemblats La discussió s'allarga fins al final del llibre segon on se'ns presenta a Orfeu i Tirèsies, dos personatges mitològics que acompanyen al rei i que el fan pagar pels seus pecats en vida. El tercer llibre és la vida d'Orfeu i de Tirèsies. Al quart llibre el personatge de Bernat inicia una discussió sobre les dones amb Tirèssies. No està malament si l'has de llegir per classe, però sincerament, no és un llibre que llegiria per plaer.

Curial e Güelfa d'autor anònim: Us sona Tiran lo Blanc? Doncs aquest llibre és si fa o no fa de la mateixa època. Tracta de les aventures cavalleresques i amoroses de Curial, un noi d'origen humil que es acollit per un marquès. Curial s'enamora de la Güelfa, la germana vidua del marquès, que es converteix en la seva protectora. Es pot fer una mica pesada, especialment perquè hi van apareixent referències de deus mitològics i si no saps una mica qui és qui et perds, però dels que he llegit en aquesta assignatura és el que més m'ha agradat.

LITERATURA CATALANA DEL SEGLE XIX:
Canigó de Jacint Verdaguer: Un dels dos poemes èpics de l'autor. Tracta sobre el passat nacional de Catalunya, utilitzant personatges històrics. Gentil, el protagonista, està enamorat de Griselda però com que l'han d'anomenar cavaller el seu pare no li permet festejar. Una nit li encarreguen que vigili el castell mentre que el seu pare i el seu oncle se'n van a lluitar contra els àrabs. Mentre vigila el castell apareix Flordeneu, la reina de les fades, que el rapta i el porta al regne de les fades. Final tràgic. Altra vegada, com tot el que llegeixo per la carrera, es tracta d'una obra representativa de l'autor i de l'època i sense cenyir-nos en això, té molt més valor per com està escrit, recordeu que és poesia, que per l'argument en si mateix.

Maria Rosa d'Àngel Guimerà: És una de les obres de teatre més representatives de l'autor. El marti de la Maria Rosa, l'Andreu, ha estat acusat de matar el capatàs i se l'han endut a la presó. Mentrestant el Marçal intenta conquistar el cor de la dona fins a aconseguir que es casi amb ell. Ens trobem, com no, amb un triangle amorós que porta a un final tràgic. És bastant agradable de llegir donat que és teatre.

Julita de Martí Aguilar: La Julita és una noia pertanyent a l'alta burgesia del segle XIX. Els seus pares són molt amics d'una altra parella pel que totes dues parelles comparteixen els fills, i així, la Julita i els seus germans passen l'hivern i el curs escolar a Barcelona i els estius a Camprodon. De seguida que va creixent, la Julita comença a emmalaltir degut al seu esperit sensible. La seva situació empitjora quan s'adona que la seva germana, la Rosalia, està enamorada del Carles, un noi que havia estat amb qui havien passat moltes estones des de petits i de qui també està enamorada. Pel que sembla als del segle XIX els encantaven les històries amb final tràgc... El romanticisme està portat a l'extrem. A mi se'm va fer pesada donat que és excessivament descriptiva.

L'escanyapobres de Narcís Oller: L'oleguer és un comericaint que ha aconseguit molts diners. Tota la novel·la tracta de la seva avarícia exagerada que el porta a un final tràgic.

Aquests són els llibres que he llegit en català.

LITERATURA ANGLESA:
Apart de llegir diversos poemes d'autors romàntics (William Blake, William Worsworth, Jonh Keats etc.) i algun poema d'autors de la Primera Guerra Mundial, m'he llegit alguna novel·la i obra de teatre:

Frankenstein de Mary Shelley: Vicotr Frankenstein, un estudiant de medecina, intenta crear vida a partir de la matèria innerte pel que junta diferents parts de cossos morts i a través de la electricitat aconsegueix donar vida a la seva nova criatura que resulta ser un ésser horrible. El que no sap és que aquest ésser li donarà més problemes que no es pensa... No acaba bé, també és del segle XIX, sembla que el gust per la tragèdia és bastant general en aquest segle. El títol en català és el mateix que en anglès. Jo en vaig llegir una versió en anglès adaptada i em vaig perdre la meitat del llibre, pel que com podeu comprendre no em va agradar gaire, tot i que quan el vam treballar a classe el vaig disfrutar

The strange case of Dr Jekyll and Mr Hyde de Robert Lois Stevenson: El Dr Jekyll decideix epxerimentar en la natura humana i vol intentar de separar la seva part "bona" de la seva part "dolenta". Podríem dir que aconsegueix separar-se en dos éssers diferents però l'experiment no li acaba de sortir bé. Com sempre, final tràgic. La traducció del títol en català és: L'estrany cas del Dr Jekyll i del Sr Hyde (traducció literal, no sé si en català és així). Aquest sí que us el recomano, però no us puc dir si és fàcil o difícil de llegir perquè jo me'l vaig llegir en anglès. És una novel·leta no massa llarga

A Christmas carol de Dickens: L'Scrooge és un home de negocis que només pensa en això, en els negocis. Arriba el dia de Nadal i es posa de mal humor perquè la gent gasta més del que té i tothom sembla envoltat d'una aura de felicitat. La nit de Nadal se li apareix el fantasma del seu ex-soci adevertint-li que si no canvia la seva manera de ser acabarà vagant pel món com ell. A partir d'aquí el visiten tres esperts més: L'esperit del Nadal passat, L'esperit del Nadal present i l'esperit de Nadal futur. Cada esperit li ensenya un seguit de situacions per tal que l'Scrooge reflexioni. Aquest acaba bé, massa bé i tot, però heu de pensar que va ser escrit com a conte infantil. També us el recomano que tampoc és gaire llarg. En català: Una cançó de Nadal

The Importance of Being Earnest d'Oscar Wilde: Teatre. Aquest és el que més m'ha agradat d'aquesta assignatura. Hi una trama enredada de personatges que fingeixen ser el que no són. En anglès és molt divertit, doncs tota la obra gira al voltant del joc de paraules que suposa l'adjectiu "earnest" que vol dir honest i el nom propi "Ernest", si el llegiu en català segur que també resulta una obra divertida però us perdeu el joc de paraules, és clar, que no tothom es pot permetre de llegir obres d'autors clàssics en anglès^^. Una comèdia en tots els aspectes. Sé que el títol en castellà és La importancia de llamarse Ernesto pel que suposo que en català serà L'importància d'anomenar-se Ernest

"The Dead" pertanyent al llibre The Dubliners: En la història no passa benbé res. L'escena se situa en una festa on hi assieteix molta gent. A la festa trobem algunes petites disputes. El narrador és en tercera persona però ens situa en la ment del Gabriel que és extremadament egoïsta i es pensa que la seva dona només pensa en ell. El final és bastant dramàtic. Com haureu pogut deduir les que em conegueu, no em va agradar gaire, a més, és necessari entendre el context cultural i polític de l'època perquè sinó et perds. En català: "L'home mort" dins de Els Dublinesos

Fins aquí els llibres que m'he hagut de llegir per classe

LLIBRES QUE HE LLEGIT PER OCI:
Aquest any no he llegit massa, ja vaig prou ocupada amb la carrera, però sempre hi ha algun llibre que passa per davant de la resta:
A Trenc d'Alba de Stephenie Meyer: Cal que expliqui de què va? El quart i últim llibre de la famosa saga de Crepuscle (Twilight). Em va encantar, és simplement genial, si hi ha algú que encara no l'ha llegit no sé a qué espera! M'encanta el final... Des que el vaig llegir que m'he fet un tip de buscar històries a fanfiction.net sobre la parelleta final i són super tendres!

Les rondalles d'en Bard Gallard de J.K. Rowling: Es tracta de l'útlim llibre que ha tret la Rowling. Si heu llegit el seté llibre de la saga de Harry Potter recordareu que esmenta aquest llibre. Simplement és una recopilació de contes per a nens mags.

Saga de crónicas vampíricas de L.J. Smith: Despertar, Conflicto, Furia y [Invocación] (aquest úttim encara no l'he llegit): Que ningú es faci ilusions, al costat de la saga de Crepúsculo aquests són una merda punxada en un pal, però què voleu que us digui, em van regalar el primer i m'hi vaig enganxar. També és una història d'amor entre un vampir i una humana. Furia em va decepcionar, aviam com va Invocación. No sé si existeixen en català.

Amb llengua o sense de Toni Soler: Un conjunt d'articles sobre el català a catalunya. No està malament.

Per aquest estiu tinc un munt de llibres pendents: ja he esmentat invocación, m'he de llegir el tercer de la saga de la dinastía Cole: La doctroca Cole (és la saga de El médico), apart d'aquest pel meu aniversari em van regalar l'últim llibre que ha publicat l'Stephenie Meyer, La huesped. Aviam quin més... Ah sí, m'han recomanat moltíssim la saga de Stieg Larson (es diu així, no?) Els homes que no estimaven les dones i La dona que somiava amb un llumí i un bidó de gasolina i crec que el tercer encara no ha sortit, veritat? En fi, que entre llibres i viatges aquest estiu no doanré a l'abast! I ja us deixo que porto hores amb aquest post i he d'estudiar!
Tornar a dalt Ir abajo
http://sdaraniel-somiantdesperta.blogspot.com
Contenido patrocinado





La bibiloteca! Empty
MissatgeAssumpte: Re: La bibiloteca!   La bibiloteca! Empty

Tornar a dalt Ir abajo
 
La bibiloteca!
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 2Anar a pàgina : 1, 2  Següent

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
ONLY GIRLS :: El que ens interessa :: Cultura :: Llibres-
Canviar a: